torsdag den 10. januar 2013

Rustikt og personligt - bordpynt til konfirmation eller anden fest...

Endnu et fest-inspirations-indlæg. Som jeg skrev den anden dag synes jeg sagtens ideerne kan bruges på andre måder, til andre fester. Hos os var dette bordpynt til Mellemste Bukkebruses konfirmation sidste år.

Han havde selv et ønske om at farverne hovedsageligt var sort/hvid og så måtte der gerne være små "farve-klatter". Jeg faldt på et tidspunkt over nogle rustikke lysestager - igen hos hende hér :-) (DIY findes på Anettes side) Hun havde ligeledes støbt "en klods" i bunden af en mælkekarton. Konfirmanden synes det så passende rustikt og råt ud så det var godkendt.



Mit bud på dén firkant som blev støbt i mælkekarton var at støbe et vanillestangs-glas i og desuden bøjede jeg et stykke kraftigt ståltråd som skulle bruges til et lille billede. Egentlig synes jeg ikke man helt kan se, hvor fint "vasen tog sig ud... vil prøve at se om jeg stadig har en så jeg kan vise den mere tydeligt... (beklager at fotografen har klippet hovedet af blomsten men man kan lige ane vanille-glasset og blomsterstænglen bag billedet)

Som bordkort brugte vi små glasflasker fyldt med M&M's (minus de brune...) og et stykke sort stof som "låg". Navnet blev trykt i selvhærdende ler; den hvide, den sorte og en blanding af de to. Navnene blev hængt om halsen på glassene med ståltråd.

Jeg ville gerne "genbruge" farverne fra de kulørte M&M's så jeg malede et stort stykke brunt gavepapir med forskellige teknikker. Dette papir blev klippet op og klistret på sort karton som indeholdt bla. Kim Larsens "de smukke unge mennesker", dagens menu og andet. Papirerne indeni blev holdt fast til kartonen med farvet "paper-yarn" (mener jeg det hedder)


For at "få tingene til at hænge sammen blev der også lavet små skilte i selvhærdende ler med "VELKOMMEN". Til "vaserne" lavede jeg må firkanter i selvhærdende ler med et lille hul foroven. Herpå limede jeg forskellige billeder, fra fødsel til konfirmation, på for og bagside. Af det kulørte papir (det jeg selv malede) klippede jeg små flag som blev limet på tynd ståltråd som blev sat fast på blomsterglasset og ståltrds-krogen med billedet. (se foto hvis det ikke helt giver mening)

Jeg synes pynten skulle være personlig/sige noget om Jeppes interesser; jeg lavede store trommer i tre størrelser som blev brugt til blomster-dekoration og lavede små trommer af tomme køkkenruller. Desuden lavede jeg små fodbolde af den selvhærdende ler og rippede et aflagt tastatur. På den måde synes jeg bordet kom til at afspejle konfirmanden med såvel farver som pynt - og selv var han rigtig glad for resultatet.

Det kan være svært helt at gengive med tekst, hvordan tingene er lavet, men spørg endelig, hvis noget ønskes uddybet - Håber det har givet lidt inspiration

OPDATERING:

Jeg har fundet en af vaserne, dog kun i den version som blev brugt til Åbent hus da jeg fyldte... øøøhhh...25. Eller noget... Ståltråden fra konfirmationen blev skiftet ud med en pink stof-ståltråd. De små flag blev i lidt andre farver og på krogen kom et lille "manilla-lignende" skilt med tal på. (Kunne helt sikkert have været mere kreativ, men fødselsdagen var kun få uger efter konfirmationen så det var en hurtig genbrugs-løsning. Der er masser af andre muligheder :-)


6 kommentarer:

  1. Hvor ser det flot ud! Så skønne opstillinger og lysestagerne er utroligt fine. Rigtig god idé med det selvhærdene ler, så personligt. Du er bare så god til at matche og skabe den røde tråd, virkeligt fint!

    SvarSlet
  2. Tusind tak Mette for din rigtig søde besked :-) :-)Jeg synes også det endelige resultat blev fint - det er altså bare ikke altid det går som man har forestillet sig vel!?? :-) Ha en rigtig dejlig weekend og tak fordi du tog dig tiden til at kommentere - det betyder rigtig meget (og gør det altså lidt sjovere...)

    SvarSlet
  3. Hej Anne-Mette.....så prøver jeg igen med en lille TEST-kommentar.
    Irriterende at skidtet ikke virker for mig i Safari, så nu prøver jeg i Crome.....

    TEST TEST TEST......

    SvarSlet
  4. Hey., det lykkedes....HURRA....det er altså Safari der er skurken!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen Anette... sÅ lykkedes det. Hvor ER jeg glad for at se dig herinde igen... Grublede en delover, hvad det kunne skyldes. Talte med den store Bukkebruse og var ved at genfortælle (han kender til min måde at "snakke" på); "Nu er det løst... det var noget med "Løve", "Simba" eller....!!?" "ØØhhh... mener du Safari????" spurgte han - "Mac's...?" JA!!

      Hurra for nogen der kender ens måde at tænke på :-) Tak fordi du ville bøvle med det Anette - og ha en dejlig weekend. Vi skrives ved!!

      Slet
  5. Det ser super fint ud. Hvad har du lavet de små flag af på ståltråden?

    SvarSlet