tirsdag den 22. januar 2013

Fugle, svampe og en hjertelig lykønskning...

En af de sager jeg hjembragte fra det store udland var en stencilbog. En bog med masser af eksempler på, hvad man OSSE kan bruge stencils til. Ideer til, hvordan man selv kan lave sine egne stencils, overvejelser omkring dét at man jo sagtens kan forstørre eller formindske sine stencils - og dermed få et helt andet udtryk. Jeg var lidt i tvivl da jeg stod med den i hænderne derovre; ville jeg får den brugt nok...? Men hvad er "nok"? Egentlig.... Ihvertfald er jeg glad for jeg købte den; der er flere sjove projekter i og bagi bogen er så samlet de stencils som er brugt igennem bogen. (Billederne af for-og bagside viser nogle af de stencils bogen indeholder)


Jeg gennemgik bogen for at finde noget med "natur"; jeg havde en helt særlig dame i tankerne som jeg vidste ville sætte pris på lige netop dét. Jeg brugte to stencils og kombinerede dem til ét motiv. Jeg dykkede ned i bunken fra den anden dag; nogle helt andre farver end jeg ofte forfalder til, men jeg synes det fungerer godt. Og jeg er rigtig glad for der kom lidt neon-orange med... (but of course I am :-) :-) ) Hvis du gerne vil se, hvordan jeg laver mine collager så se her.


 Jeg ved med sikkerhed fødselsdagskortet faldt i god jord da jeg HAR fået en opringning. (Tak Hanne - og endnu engang hjertelig tillykke med de 60 år).

6 kommentarer:

  1. Den ser spændende ud den bog der med stencils...MHT hjemmelavede bøger så prøv at se Fuck Yeah Book Arts...god aften til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg osse den er :-) der er flere sjove projekter i... Tak for svaret om bøger - det må jeg se nærmere på. God ONSDAG aften til dig Kirsten!!

      Slet
  2. Ser vældig interessant ud...super fede collager du laver...:-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bettina - det er jeg da glad for du synes :-) Jeg synes de er sjove at lave - og håber jeg kan blive ved at udvikle med. Det er planen anyway :-) :-) Ps; jeg har SÅDAN lyst til at prøve det du gjorde med at male et lærred - og klippe det op bagefter. (og du har jo gjort det mere end én gang :-) )

      Slet
  3. Anonym09.27

    Hej Anne-Mette
    Har du et navn på butikken du købte din bog i. Så vil jeg nemlig gerne bestille den. Syntes generelt at det er svært at finde noget her i DK.
    Super flotte ting du laver:-) God dag
    Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise. Kan ikke helt huske om det var Dick Blick eller en af de kæder. Tror det... Skal prøve om jeg kan se det. Tjekkede lige hurtigt på Amazon, hvor jeg gættede man OSSE kunne købe den. (der står der er to tilbage kan jeg se....) Der er en 1'er også, som også kan købes her. God fornøjelse.

      PS; jeg synes Crafters workshop laver mange SKØNNE STENCILS. I DK kan en del af dem bla. købes i Hobbyboden; Gittes.dk (hvis du ikke kendte til dén side)

      Slet