onsdag den 25. juli 2012

Turister...

Da Mellemste Bukkebruse ikke er afsted på spejderlejr OG stort set alle kammerater er rejst mod sydligere himmelstrøg (no need for that right now...) var der dømt  hygge for han og jeg. Turister i egen by kunne man sige.

Med byen fuld af spejdere i alle farver og vejret som viste sig fra sin allerpæneste side kom jeg til at gå og kigge på byen med lidt andre øjne. Vi nød en dejlig frokost ved cafebord og adgang til frisk luft og sommer. Masser at kigge på. Digte historier om. Nyde. Og hygge ikke mindst!!


Snusen i butikker - uden dog at finde pungen frem. Men derfro kan man jo godt kigge... og prøve. Jeppe mente massagestolen gav mere ubehag end lindring og synes jeg skulle efterprøve. Jeg var tilbøjelig til at give ham ret. Ihvertfald var det nemt ikke at lede efter pungen til impulskøb hér.

På et af byens torve så vi pludselig en STOR flok spejdere hoppe, synge og lave fagter. Vi VAR jo turister så selvfølgelig måtte vi tættere på - med kameraet klar naturligvis. Helt som man skal.



Det viste sig de stod med høretelefoner og fik kollektive beskeder. Glade mennesker. Duften af Petunia. Smagen af lækker is. Og endnu mere hygge. Jamen helt ærligt... det er da svært at ønske mere. Ikk'!?

Farvekortet.... en del af et lille krea-projekt jeg vender tilbage til. Senere.

Må torsdagen blive ligeså skøn - Anne-Mette




Ingen kommentarer:

Send en kommentar