søndag den 8. juli 2012

Med smil på læben...

Vi har en rigtig go ven som idag fylder 40. Solen skinner helt som det sig hør og bør. Det samme gjorde den igår da vi var inviteret til have-frokost/eftermiddagskaffe. Hyggeligt og sjovt, som det altid er i det selskab, og lysten til at gå hjem var ikke-eksisterende.

Nogle af fødselarens gode egenskaber er evnen til at fortælle en historie som giver masser af gode grin, ligesom hans evne til guitarspil og sang. Her bevæger vi os lige fra det der giver gåsehud til det som giver smil på læben. Da vi i november havde kobberbryllup havde han medbragt guitaren og sang som han sagde; " jeg vil gerne spille en sikker og en lidt mindre sikker". Gasolins "Langebro" og en, for mig, ukendt sang med The Boss "I'll meet you further on up the road". Det rørte mig rigtig meget og jeg har siden lyttet til sangen mange gange på youtube



Jeg havde lyst at "give noget tilbage" Min "sang" til fødselaren blev istedet en af de træklodser jeg har malet flere af for nylig. En lille ting som kan stå mange steder. Kræver ikke samme plads som et maleri, men kan alligevel gøres personlig. Jeg havde fået fat i 5-6 af hans ynglingssange med Springsteen og nærlæst teksterne. På den ene side skulle stå et par linjer fra den han sang for os. På den anden side faldt valget på et par strofer fra "Born to run"





Desuden havde jeg forskellige steder på klodsen skrevet henholdsvis hans egne og hans ungers initialer samt tallet 40. Fornemmede samme begejstring som da han i november sang .... Dejligt at kunne glæde og bevæge hinanden.



Hvad jeg heldigvis (eller desværre, alt efter hvilken vinkel det ses fra...) ikke har billeder af, var morgenes gåtur. Ud ad markvejene som vi plejer. Denne morgen fik jeg dagens første grin da jeg måtte løbe om kap med strålerne fra en vandingsmaskine for ikke at skulle tilbagelægge sidste del af distancen med vandet drivende af mig. Måske jeg slet ikke var blevet lukket ind, da jeg skulle hente rundstykker...
Nova var ikke helt i hælene af mig - og dermed heller ikke helt så heldig som jeg. Desuden blev hun så paralyseret da vandet indhentede hende at hun blev stående midt i strålen. Hvad ved jeg... måske nød hun det bare!


 
Rigtig dejlig søndag - Anne-Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar