mandag den 13. august 2012

Med sprit og vand...

Jeg faldt på et tidspunkt over en teknik, hvor man bruger sprit sammen med vandfortyndet maling; tyndt lag "maling" først og dråber af sprit ovenpå og det får malingen til at "skille" - eller danne et fint cirkelmønster. Det kan styres noget af vejen, men bliver jo også tilfældigt. Jeg var nødt til at lege lidt med det, afprøve det, se hvordan jeg ellers kunne bruge det.


Jeg havde tre aflange lærreder som i tidernes morgen havde været brugt til andet (som IKKE blev som jeg ønskede, og derfor var endt i skammekrogen) De havde allerede forskellig maling på, og med nye lag og nye ting til afprøvning endte de pludselig med at blive til noget, som ikke længere bare var "test-lærreder" - men noget som faktisk kom op at hænge.


Og pt. har de plads i køkkenet. Sådan kan man ende et helt andet sted...

Mandags-hilsen -Anne-Mette

7 kommentarer:

  1. Super flotte billeder du maler.
    Har sat din blog på min blogliste, så andre også kan få fornøjelsen af dine skønne billeder.
    God dag til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til bloggen Lonni :-)

      Og tusind tak for både roser og "reklame" Rigtig dejligt med nogen som vil hjælpe med at fortælle at "jeg eksisterer"...

      Slet
  2. Tak for din hilsen på min blog, der jo så førte mig til din - er blogverdenen ikke genial?? Nu glæder jeg mig lige til at få lidt mere luft i programmet, så jeg kan vende tilbage, og gå MEGET mere i dybden... For jeg er så sandelig blevet nysgerrig... Der er bestemt ting jeg er nød til, at prøve af, og jeg vender bestemt tilbage:-)

    Som ny i denne blog-verden, ved du hvor glad man bliver for respons, og så dejlig en af slagsen som din, giver næsten bobler indeni:-) TAK skal du have!! Og Ja, dejlig reklame fra Anette, som jeg først har stiftet bekendskab med, efter selv at have fået blog. Kan allerede mærke, at hendes blog er ved at sprænges af kreativitet. Hun er en stjerne…. Glæder mig til at der lige bliver lidt mere ro på, oven på Åbne atelierdøre, så jeg kan komme lidt videre med min blog, og bla. få lavet en liste over blogge jeg selv læser. Vil så gerne kunne gøre gengæld, for de søde bloggere, jeg møder på min vej. MEN, det er ikke noget der ligger lige til højre benet for mig, så det tager tid, men jeg skal vise dem skal jeg

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved PRÆCIS, hvor glad man bliver :-) :-) Dejligt du lige fandt tid til at kigge forbi... jeg mener at huske det var denne weekend du skulle have åbne døre i dit skønne atelier?! Så jeg er klar over der må være travlhed. Rigtig meget held og lykke - jeg håber mange får tid at kigge forbi, så du kan kigge tilbage på en dejlig weekend. Og vend endelig tilbage når du har mere tid :-)

      Slet
  3. Hej Anne-Mette :)

    Du skriver du bruger alkohol, men hvor og hvordan får man fat i det?

    Altså hviljen % skal den have?

    Har nemlig selv været i gang og kunne ikke rigtigt finde ud af, om fx. husholdningssprit var ok?

    Jeg har købt en lille bitte Alkohol ink på 17 ml. til ret mange penge, men hvis man bruge noget der er billigere, ville det være fantastisk??

    Mange hilsner Lone :)

    SvarSlet
  4. Hej Lone.

    Det er rigtigt at de på fx. diverse You tube-vidoer bruger ordet alcohol - og jeg mener altså bare det dækker over det vi kender som husholdningssprit.

    Ihvertfald er det, dét jeg bruger :-) Man er nødt til at prøve sig lidt frem. jeg har set en australier bruge det på ufortyndet maling og få det til at krakelere/skille. Det kan jeg ikke få til at lykkes.

    Men en godt vandfortyndet akrylmaling så fungerer det for mig. Og så dråber af sprit - jeg drypper med en pipette. Håber det hjalp Lone?!

    SvarSlet
  5. Det kan du tro det gjorde Anne-Mette - Tak for tippet, vi har nemlig husholdningssprit :)
    DET må jeg prøve snart :)
    Ha en fortsat herlig Mandag aften :)

    SvarSlet