torsdag den 16. august 2012

Groft salt og Lego...

I eftermiddag - præcis kl. 15 - skal vi aflevere mellemste Bukkebruse på efterskole. Det bliver godt... men også underligt. Mere herom senere.

Vi kender til skolen, hvilket er rigtig dejligt. Både for os herhjemme men også for den kommende efterskoleelev. Jonas har de seneste to år gået på Staby efterskole og har haft nogle fantastiske år - og bunker af oplevelser. Han kom hjem til sommerferien og ville gerne have sit værelse sat lidt i stand - man ændrer sig på to år. Det indebar også at han ønskede sig en lille billedvæg - bl.a med billeder fra Staby. Jeg lokkede om ikke det kunne være godt at have noget blandt billederne som IKKE var fotos. Han lod sig overtale...

Jeg havde en idé.


På talerstolen på skolen står; "vil du tænde må du brænde" (og der er åbenbart mere til denne sætning) Dette valgte jeg at bruge gentagende gange i øverste del af billedet, Skrev på en go gammeldags skrivemaskine selvom ungerne synes jeg var HÅBLØS. Det ku jo skrives på computeren og "copy-paste". I know... det kunne man selvfølgelig, men jeg synes bare et ægte hakkebræt giver en ekstra dimension. Punktum drenge...

På nederste del brugte jeg sort vandfarve (godt med vand) og dryssede med groft salt. Når det er helt tørt kan man børste saltet af og man står tilbage med noget fedt struktureret papir (synes jeg). For et års tid siden så jeg hos Anette at hun havde brugt et lego-hjul til at trykke med - det synes jeg så rigtig fint ud, så dét brugte jeg mellem top og bund.

De to personer/gymnaster er logoet for Staby Efterskole - dog i andre farver som Jonas valgte. Dels for at matche et par fotos - dels for at give et par farveklatter i det grafiske.



Jeg har det ofte sådan at , hvis jeg har fået en idé er jeg bare NØDT til at prøve det. Få det ud af systemet - so to speak :-) Så vi aftalte at jeg kunne lave det jeg havde i tankerne, og hvis det faldt i sønnikes smag kunne han bruge det. Hvis ikke... så havde jeg haft det sjovt alligevel. Men .. selvom han forinden skulle overtales, blev han rigtig glad for resultatet og det er nu klar til at komme op på væggen.

God torsdag - Anne-Mette

2 kommentarer:

  1. Jeg synes også at det blev flot.
    Skøn blog du har her.
    God dag til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
  2. Tak skal du have Lonni - Det varmer :-)

    SvarSlet