torsdag den 30. august 2012

En ugle,nogle pinde og et par halve elefanter...

Der er en umiskendelig snert af efterår i luften. En skarphed... Men der er dejligt derude. Synes jeg. Og gåturene er bla. blevet brugt til at få ideer til et nyt billede. Et personligt et af slagsen som skal bruges til et diamantbryllyp. Meningen er at det skal bygges op som en collage i baggrunden - med forskellige personlige effekter. Lagene ovenpå skal være transparente så en del af effekterne anes. Ovenpå forskellige motiver som siger noget om diamant-brudeparret. Fortæller deres historie. Jeg kan rigtig godt li' idé-fasen; ideer som popper op. Nogle forkastes. Nogle fastholdes eller arbejdes videre på...

Collage-bunden er lagt nu. Håber ideerne fra hovedet finder vej til lærredet. Og nååh ja... så er jeg kommet et par skridt videre med dåbsbilledet. En ugle og både hele og "halve" elefanter er blevet tilføjet. Nu vurderer jeg lige, hvad næste skridt er.



Endnu en træklods har set dagens lys. Denne gang i meget klare farver. Den veninde som fik den allerførste træklods har ønsket sig en til i farverne turkis, lime, rød og orange. Så imorgen når jeg går til fødselsdagskaffe medbringes den under armen og jeg håber den blev som hun ønskede.

En vase har fået anderledes indhold - sandvaskede pinde fra stranden. Ideen nuppet direkte fra super kreative Anette. Lysestagerne fra Jeppes konfirmation pynter sammen med. Ideen hertil... tjahh... fundet præcis samme sted :-)

Weekenden nærmer sig med hastige skridt, men idag er torsdag. Og solskin. What's not to like?!

Håber du har det på samme måde - Anne-Mette

5 kommentarer:

  1. Inken Østerby17.49

    Hej Anne-Mette

    Jeg har lige et spørgsmål - hvor køber du pladen til geletryk - fås den kun i udlandet?
    Det kan jo hurtigt blive dyrt i husblas.

    Er gået helt amok i disse tryk.

    Knus Inken


    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det godt at høre - at du trykker løs :-) :-)

      Så vidt jeg ved fås den foreløbig kun i udlandet. Har ledt mine gamle mails igennem og mener jeg bestilte min hjem fra Intaglio Printmaker i London. Dengang kunne man kun købe den lille størrelse (jeg ville ellers rigtig gerne have haft den store) - med porto var det vist omkring 240 kr. Jeg er rigtig glad for min :-) :-)

      Tjekkede lige om du har en blog...kunne være sjovt at se, hvad DU laver med geléen :-) Fortsat go fornøjelse Inken

      Slet
  2. Inken Østerby00.18

    Jeg har ingen blog, men du kan sende din e-mail til mig, så skal jeg sende lidt til dig. Har jo kun været igang i 14 dage, men synes allerede jeg har fået en del ud af det. Mit spisebord flyder for tiden, hvilket irriterer min mand :-)) inkenmarie@gmail.com

    SvarSlet
  3. Det ser spænddende ud, det maleri der...ideen med de strandvaskede pinde hhar jeg også nuppet fra Anette...God lørdag til dig og tusinde tak for kommentarerne på min blog!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten. Velkommen her - og velbekomme!! Synes du laver rigtig mange spændende ting!!! I vinters inspirerede du mig faktisk da jeg en dag faldt over dine papir-remser; jeg trykte selv noget papir med gelatine-print, foldede og klippede en lille remse med tre-fire vintergækker som jeg brugte på et billede.

      Ligeledes indfarvede jeg noget skopapir i to farver og klippede æbler (som var "temaet" på et andet billede) Begge billeder er til udstilling til på tirsdag. Så vil jeg se at få dem lagt på bloggen :-)

      Håber jeg kan få de sidste ideer/ønsker med på billedet; jeg skal bl.a have et billede af drengebarnet som skal døbes. Rigtig go weekend til dig også.

      Slet