lørdag den 14. september 2013

Flere fjer - og lidt fra grøftekanten...

Er altså slet ikke færdig med at se, hvad jeg kan få ud af mine indsamlede fjer, Denne gang blev farverne sort, hvid og lyserød - og blandinger imellem de tre farver.


Jeg synes det er muligt at få nogle rigtig delikate tryk OG hvis jeg nøjes med én fjer på hvert billede er der plads til at arbejde lidt videre; enten med tryk, printer eller....

De afblomstrede sager fra grøftekanten ved jeg simpelthen ikke hvad hedder, men jeg synes de så så fine ud og var ret overbevist om at de måtte kunne give et fint tryk fra sig.... det synes jeg de gjorde. 


 Jeg forsøger at arbejde med kontraster så detaljerne fremstår tydeligt. samtidig med eksperimenterer jeg lidt med om der skal "mønster" i baggrunden eller den skal være "plain". JEG er mest til det helt enkle, dvs. ingen snirkler eller andet som forstyrrer.


Rigtig go weekend - Undertegnede er på vej ned til æbletræet og siden i køkkenet. Mums....

9 kommentarer:

  1. Anonym17.53

    Hej. Det er rigtig flot, det du har lavet af ting, du har samlet i naturen. Som du selv skriver, bliver det flottest med rolig baggrund. Det med fjerene ser også rigtig fint ud. Go søndag til jer alle. Mon vi får at se hvad du får lavet af dine æbler. Knus Mor

    SvarSlet
  2. Tak Mor :-) Æblekagen er allerede spist - og uhhhmmm den var lækker. Sammen med spiste vi ny - OG hjemmelavet vanilleis...GUF!!! Knus AM

    SvarSlet
  3. Lyder til at ha være en dejlig weekend, med æblekage og masser af kreahygge ;o)
    Jeg er simpelthen vild med din smukke fjertryk, men der er bestemt også noget rigtig smukt over grøftekant.
    -trykkene. Kommer pludselig til at tænke på, om du kan gøre det samme med tekstiltryk. Ser smukke t-shirts, skjorter, duge, servietter, gardiner, poser, osv.
    Tror du man kan det ? Måske på en grov lærred eller hør ?
    septemberknus til dig fra mig ;o)
    kh. Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Er det ikke bare sjovt....??? Jeg har netop i formidag været i gemmerne for at finde nogle gl. hvide dynebetræk (som jeg har fået fra genbrug pga. det mønstrede mellemværk) Det skal helt sikkert afprøves - om jeg kan få et ligeså fint tryk på den måde. Jeg ved nogen trykker på stof men så er det vha. stencils og andre mønstergivere (er sikker på dét er et ord :-) ) om kroppen vil skal jeg allerede imorgen teste... Knuset blev grebet hér bag skærmen. TAK!

      Slet
  4. Rigtig smukt Anne-Mette. Sjovt, for vi går for tiden lidt den samme vej...jeg har også lige forberedt et nyt mønster af den grøftekantsplante du viser, som skal trykkes på torsdag i et kursus jeg skal til. Glæder mig helt vildt til at se det.Den er også tænkt på puder :-)
    En skam at afstanden er så stor, ellers kunne vi eksperimentere sammen :-)
    Rigtig god dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nola!! Ja det var da rigtig sjovt; og hvor jeg glæder mig til at se din trykramme. Og ikke mindst dét du får ud af det!! Er det i DK eller Zurich du skal på kursus... Ved ikke om du læste Hannes kommentar men jeg kar faktisk prøvet idag at trykke på stof... vil gerne vise frem, og gør det naturligvis også (og håber jeg ikke keder nogen ihjel med mine fjer :-) :-) )

      Du kunne være SÅ sjovt at eksperimentere sammen - men dér er afstanden, som du siger, ikke helt med os ;-)

      Pøj med kursus Nola - liiige om lidt er det torsdag ;-)

      Slet
    2. Det er i Zürich jeg skal på kursus. Jeg er nødt til at prøve tingene af her i hverdagen også, det er for besværligt at skulle have alt fra DK. Aiii, glæder mig til at se dit stoftryk :-) Hvad skulle jeg så sige?! ;-) Det keder bestemt ikke nogen, syntes at det er spændende at følge udviklingen!
      Viser grøftekantsplanten på bloggen senere idag :-)
      Rigtig god onsdag til dig Anne-Mette :-)

      Slet
  5. Hvor ser det FEDT ud Anne-Mette!
    Jeg synes, at kombinationen af de lidt mørke baggrunde, fjerenes lethed og bogstaverne, der virker som statements, giver et lækkert miks af både det rå og det feminine. Jeg kan rigtig godt li' det.
    Glæder mig også til at se dit tryk på stof.
    Ha' en skøn dag. Kh. Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Anette - så glad jeg bli'r :-) :-) Jeg kan, som dig , også rigtig godt lide kombinationen - og du fik lige sat ord på hvorfor :-) Tak for det... jeg synes det er rigtig sjovt at lege med udtrykkene og hver idé genererer endnu flere. Tusind tak for din søde hilsen!!

      Slet