lørdag den 11. maj 2013

Når en cirkel bliver til fem firkanter...

 Min palet er oftest et låg fra en tom malebøtte. Når jeg er færdig med at male tørrer jeg resten over på lærreder jeg har stående; en bund startes op... der sidder altid en liiille smule maling tilbage på låget og når jeg synes laget bliver for tykt piller jeg det af - ofte kommer det af i et næsten helt stykke.


Forleden stod jeg med dét her stykke kolorit. Vendte og drejede det... Bunden var SKØN synes jeg, og blev nødt til at tage billeder af bitte små bidder hist og pist på den kulørte cirkel. Og tænkte efterfølgende at HVIS jeg havde en Ipad (jep...der findes faktisk i kongeriget nogle som stadig ikke har en tablet. Af en eller anden slags. Vores husstand er et af de steder. Endnu da....) Nå, men altså, hvis jeg havde en Ipad, ville jeg simpelthen for første gang have prøvet at lave noget "digi.art" - eller ihvertfald lege lidt med de her kulørte bidder.

Jeg synes der er masser af gode stykker. Sammensætninger som er opstået helt tilfældigt...selvfølgelig er noget opstået fordi jeg bevidst har VALGT nogle bestemte farver til et bestemt projekt men bunden her er summen af mange forskellige projekter.


Hhmmm....jeg ku' altså ikke vente på at få en Ipad, og tankerne rumsterede altså i ft. at bruge "bundene" til noget videre bearbejdning. Så jeg lavede bare lige lidt...HELT OG ALDELES SIMPELT. Men mest bare for at prøve dét som hele tiden opstod i tankerne (helt som Anette så fint beskrev i et indlæg for ikke så længe siden) Så jeg fandt et par ting som hurtigt kunne bearbejdes til lidt grafisk, og da det bare er til leg på pc og ikke salg eller andet tænker jeg ikke jeg har trådt forkert (øverste billede er foto af Ferm living pude)


Det kunne være sjovt at lege videre med (ha ha...så kunne jeg også "male" når jeg skal ligge ned. Brilliant...) Sååeee - her kunne være basis for mere. Når engang. Og indtil da faldt "ideen til ro" fordi jeg fik det prøvet - omend i det små. En printer med godt fyldte patroner kunne sikkert også printe basis for leg med Gelli Plate. Eller bare papirer til collage. Eller.... Flere ideer.... Men NU vil jeg gøre klar til at modtage en 11-årig spejder hentet hjem efter sommerlejr og aftenens lejrbål. Træt, men glad tror jeg. 

Rigtig god lørdag aften til dig!!!


8 kommentarer:

  1. Ja det er utroligt havd man kan få kreeret når fantasien bare får lov og blomstre ;O)

    God dag til dig.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen af og til kan den jo slet ikke lade være. Med at blomstre altså :-) Go dag til dig osse Mona

      Slet
  2. Jeg bruger også malerlåg som palette og de er super fede til formålet. Og ja der opstår nogle gange de mest fantastisk små "malerier". Super sjov idé med at lege videre med dem :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen jeg ku' næsten ikke nænne at smide det ud - der var lige så mange små fine steder :-) Hurra for inekspensivt(gratis!!)malergrej

      Slet
  3. Orv hvor ser det skønt ud. Det er da rent blær, så smukke farver og streger. Du kan bare det der uanset om det er lærred, låg eller pc. Det ser da brand sjovt ud med al den grafikleg! Håber I har haft en super dejlig weekend og klar til en ny uge, skønt at få mindstebukkebrusen hjem igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha...blær :-) Som er lavet helt af sig selv... Og det jeg har tilføjet er jo på børnehavestadiet MEN jeg synes det kunne være helt vildt sjovt at lære!! Ja det var godt at få Mindsten hjem. Og osse godt at få ham under bruseren :-) :-) Go uge Mette - den er jo godt igang!

      Slet
  4. Det ser supersejt ud, Anne-Mette. God idé....og jeg kan trøste dig med, at iPad'en også står på min ønskeseddel.
    Suk!!! Og så kunne jeg godt trænge til at få opgraderet min viden om billedbehandling. Den er efterhånden temmelig støvet....meget!

    SvarSlet
    Svar
    1. Suk...ja en ipad kunne vi godt bruge... men sådan er der jo så meget man liiige kunne bruge :-) Min billedbehandlings viden er osse altfor ganske lille - sad ved mellemste igår mens han lynhyrtigt hjalp mig med et par trick; gisp det gik stærkt og sikke mange muligheder der var....jeg har bare allerede glemt... Var det ctrl eller alt og var det sammen med a eller...? :-) :-) :-) :-)

      Bliver så glad når du kigger ind - og ligger en besked - og så glemte jeg helt at vende tilbage fordi det ikke var det seneste indlæg. Undskyld søde Anette :-)

      Slet