fredag den 9. november 2012

Mosgummi og embossing...

En test af endnu en af de hjembragte sager.... Jeg har en Big Shot som jeg - endnu ikke - har noget tilbehør til. Jeg faldt over en såkaldt "embossing-folder"; den er tænkt til at præge mønster i papir/karton. Jeg købte den  til at lave mønster på min Gelli Plate.


Men kom i tanke om (og jeg kan SAGTENS ha' set det et sted, men bare glemt det...) at jeg måske kunne køre et stykke mosgummi igennem istedet for papir, og bruge det som stempel. Trykket på mosgummien blev så stort at der både blev en positiv og negativ side.

Endnu en ting at lege videre med.


8 kommentarer:

  1. Jamen Anne-Mette, du er endnu engang genial. Hvorfor ikke. Jeg har også sådan en maskine. Vil prøve at lægge en halskæde ud på min egen blog, som jeg har lavet med mosgummi og bigshot. Ideen med embossing er super.
    Fortsat god weekend. Inken

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha... jamen tak da Inken. Men som sagt ved jeg ikke om det er noget jeg har set engang og bare "gemt" på den humanistiske harddisk - eller om det er noget jeg selv har udtænkt. Uanset så fungerede det ihvertfald som jeg tænkte :-) Fedt hvis du osse kan bruge ideen.

      Glæder mig til at se halskæden. Go søndag aften. Her står den på "Forbrydelsen" - det er helt sikkert :-)

      Slet
  2. SEJT - tænker jeg så højt, at gemalen nærmest blafrer med ørerne.
    Har absolut ingen viden eller erfaring med den teknik, men hvor er den fed. Skal vi ikke snart lave en store-lege-blogger-dag for områdets kreatister???? Måske i det nye år!!!!
    Det gav mig lige lyst til at lave papirafstøbning med toiletpapir (?) og mine indiske trykklodser.....ahhh....inspirationen tikker igen.
    Tak for det, Anne-Mette.

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha ha - jeg så simpelthen Mandens ører for sig :-) :-)Jeg blev glad helt langt ind da du skrev at inspirationen tikker igen.... det er jo det der er så super fedt ved at læse med hos hinanden; når man lige synes man er kørt lidt fast eller trænger til lidt nyt... så ser man noget og pludselig drøner ideerne derud af!! Så det er ligeså meget mig der takker.

      Og ideen med en store-lege-blogger-dag... den er vi da vist nødt til at snakke mere om, hva'??!!! DET ku' være fedt!!

      (hvis jeg er lidt langsom i disse tider er det fordi jeg er uden pc, så jeg har kun adgang når sønnen arbejder eller andet - ØV hvor jeg mangler den. Til alt muligt!!)

      Slet
  3. Åhhh din stakkel. Ja, man finder ud af, hvor meget den firkantede tidsrøver fylder i ens liv, når man ikke har umiddelbar adgang til den.
    Håber du snart får råderet over din egen online-tid igen.

    Store-lege-blogger-dag må vi ta' op, når juler er passé!

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha... så sandt at den kan være en tidsrøver. Men bestemt også en go "legekammerat" og god hjælp. blandt andet. Værst lige nu er dog (ahmen jeg tør næsten ikke sige, hvor DUM jeg er!!)ALLE mine billeder siden 04 ligger på den harddisk som er stået helt og aldeles af!!! Værst er alle billederne af mine unger... Idag er den afleveret i en comp.forretning og så krydses alt, hvad krydses kan på at mine billeder kan reddes ud.
      Gætter på du er mere i ro end sidste weekend - det lød altså sjovt og hyggeligt med sådan en masse dans,,,

      Slet
  4. Det var det (trods kampen med bihulerne). Sjovt, lærerigt, socialt, svedigt, energikrævende og meget mere. Mest sjovt, svedigt og hyggeligt.

    Men altså - den computer må da kunne reddes. Billederne især.
    Måske skulle du investere syberplads til sådan noget. Så har du dem der, hvis computeren står af. Eller en ekstern harddisk i tilfælde af. Bare et godt råd.
    God lørdag aften til dig.

    SvarSlet
  5. Tak for den geniale ide. Nu fortryder jeg at jeg har solgt min Bigshot

    SvarSlet