torsdag den 9. maj 2013

Nyt Iphone cover...

"Hvad skal du med det cover???!" spurgte Manden og ungerne - nærmest med én mund.... "Øøøhhhmmmm.....altssåååå....." nåede jeg lige at sige inden Mindste Bukkebruse - nærmest fnysende sagde; "er det bare til DÈT???!!" - Og havde allerede gættet at det nok ikke var fordi jeg havde skiftet telefonen ud med en Iphone :-) :-)

Men at mit køb istedet var til brug i "maleværkstedet" (aka alrummet....Aarrgghhh, hvor jeg kunne ønske mig et rigtig "værksted/krearum - nå...sidetracked) Og selvfølgelig havde han ret; ikke i at det BARE var til det, men i at det ikke var tiltænkt sin oprindelige funktion. (det var bare en billig sag til 20-25 kr i Netto)


Jeg afprøvede det som stencil med maling; dét resultat var ikke "vildt imponerende" men måske på noget som bare lige mangler "en-lille-smule-et-eller-andet". Must try again....


Så prøvede jeg at male på cover'et og trykke med; det blev godt synes jeg. Stregerne blev tydelige og nærmest massive (aftrykkene sammen med det sorte/grønne/lyserøde) Og selvfølgelig skulle jeg også prøve med Gelli Plate'n - Super fede tryk det gav; ikke så massive og med masser af tekstur i hver enkelt streg...(det pink og blå papir) Dén måde at trykke på er jeg sikker på jeg vil komme til at bruge en del; der kan laves fine collagepapirer - eller måske indgå som en del af små pap-værker a la Anette Lyskjær.

Så....hold øjnene åbne; alt muligt kan bruges. Også det som ikke liiiige er lavet til brug i krearummet :-)

12 kommentarer:

  1. rigtig god ide :-D Mønstret kan jeg rigtig godt lide :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes osse mønsteret var ret fint - det MÅTTE bare med hjem :-)

      Slet
  2. Hej hvor er det en rigtig god ide og flot resultat, har lige fået en Gelli plate, men ikke prøvet den endnu.
    Anni

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anni. Dét kan du glæde dig til... Jeg synes man kan lave SÅ mange sjove ting med den plade. Man bliver lidt hooked - og det er sjovt at eksperimentere :-) (men det er det jo altid :-) )

      Slet
  3. Kom bare sådan til at grine. For ,hvor har jeg dog prøvet det selv. Bare med kurve som har haft spændende sider som man kan trykke med :-))

    Dit covertryk er så fint. Kan godt forstå dit køb :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler....kender godt det med at komme til at grine over et indlæg, fordi det beskrevne bare lige er noget man selv kender :-) Og vi bliver altså lidt "mønster-nørdede" når vi synes det er fedt at trykke :-) (jeg har såmænd smitteg min familie, hvilket er ret fedt, for så holder de jo OSSE øje - og verden er jo fuld af sjove sager. Ikk' Kirsten :-) )

      Slet
    2. Du må prøve med skoaftryk på din Gelli Plate ;-)
      Hvis du har læst med hos Bjørnemor har du nok set hendes mange inspirerende tryk.

      Slet
    3. ha ha ha...nu var det mig der griner. For skoaftryk HAR jeg allerede prøvet :-) Og jo, du kan tro jeg følger med hos Kirsten. Hun er jo osse tryk-o-holic :-) Fortsat go pinse Kirsten

      Slet
  4. Det er utroligt, hvad man kan bruge. Jeg er også rigtig god til at købe alt mulig mærkeligt - og tingene hober sig bare op. Kunne godt tænke mig at leje mig ind i et eller andet lokalefællesskab, hvor jeg kan lave mine kreative sysler, og ikke mindst opbevare alle de mærkelige ting. Ulempen er dog, at den impulsive kreativitet så ikke er mulig, da man skal ud af huset, for at lave noget.
    Håber du kigger forbi min blog om nogle dage - jeg har nemlig haft gang i stoftryk og symaskinen. God miniferie til alle. Inken

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så ret Inken; det er altså bare bedst at have det hjemme - ellers bliver det for omstændeligt og skal planlægges mere.... Jeg glæder mig jo ikke sådan for alvor til Ældsten flytter hjemmefra MEN det gør han jo... Og NÅR det sker...så kan jeg jo ligeså godt vende det til noget positivt og glæde mig til at få et krearum, hvor der ikke skal pakkes væk hele tiden... Har du nogen DU snart sender af reden?! :-) :-) Du kan da lige tro jeg vil kigge forbi - vil glæde mig til at se hvad du har lavet....Fortsat go weekend Inken.

      Slet
  5. Hvor er det bare fedt, kan også godt lide det grafiske mønster - og tænk at du 'ser' mere end bare et Iphone cover... Glæder mig til at se hvad der mere kommer ud af det :)

    SvarSlet
  6. Det var osse det grafiske jeg faldt for. Og man bli'r altså lidt tosset - på den GODE måde forståes, ikke Anita?! - og ser mønstre, tryk, muligheder overalt og i alt. ha ha ha....Let's see what else to come :-)
    Håber du må nyde det sidste af weekenden sammen med din familie Anita...

    SvarSlet