torsdag den 26. juli 2012

Farveprøver - DIY

For nylig så jeg et billede som blev lagret på "the human hard-disc" som noget jeg var nødt til at prøve af. Jeg har glemt hvor jeg så det, men mener det var her.

Jeg valgte at søge inspiration til farvevalg; når jeg maler har jeg en tendens til at gribe efter de samme farver og det er en rigtig go udfordring at bruge en ny palet. Jeg søgte her efter inspiration. Her findes de skønneste billeder og masser af lækker farve-input. Med fanen "palette search" kan man søge efter en bestemt farve. Jeg valgte at der bl.a skulle orange med, og endte med følgende palet;


Næste trin var klip, klip, klip. Og så lidt mere klip. Hér ville jeg ønske jeg havde haft en firkant-puncher; dels var det gået lidt hurtigere, men nok så vigtigt var alle firkanter blevet præcis lige store. Ikke som her, nærved og næsten, lige store. Men solen skinner så mottoet er "pyt" - og jeg stod med en stak glade farver.


Næste trin var at lave en "prøvesamling" - dette trin kunne muligvis undværes. Du bestemmer. Helt ligesom jeg gør her...


Da jeg for nylig fik en stak "scrapbook-adhesives" var det oplagt at tage i brug her - virkede super godt!! Til gengæld var det også her jeg virkelig ønskede mig at de alle havde haft samme størrelse. Firkanterne. (nå, men det var jo "pyt")



Da arket var stort nok til rammen OG klippet rent i kanterne


var næste skridt at printe en tekst og skære dette ud i folie/hyldepapir.


Det færdige resultat blev således (glasset har fanget loftbrædderne kan jeg se)


Og fra sin plads i gangen byder billedet nu velkommen med glade sommerfarver.




Ja... jeg ved det godt. Der mangler et "the" i teksten. Jeg overså det inden jeg bestilte den og da jeg vidste, hvad der skulle stå læste jeg det bare med det manglende ord. Hver gang.



Solrig torsdag - Anne-Mette


Ingen kommentarer:

Send en kommentar