lørdag den 12. april 2014

Påskeæg i forårsklæder...

Den anden formiddag fandt jeg lidt forskelligt papir og andet "dims" frem. Jeg plejer aldrig rigtig at lave påskepynt, men efter at ha' lavet et kort til en veninde, hvor jeg lavede noget papir i kombinationen gul/pink, fik jeg bare sådan lyst til at lave lidt påskeæg i de rester. Rigtig forårsfarver....


Jeg havde købt en bortudstanser hos Søstrene som fungerede perfekt - både til det gelliprintede papir og klisterpapiret fra selvsamme leverandør (et sted jeg VIRKELIG kan få kriller i fingrene i ft. "dims")


Jeg klippede et æg i karton, pyntede begge sider med det gule/pink "madpakkepapir" (gelliprint-papir). Herefter "fri pynt" af for-og bagside så de alle så forskellige ud. Stemplede lidt forskellige ord på den ene side af alle æg (kunne ikke dy mig for egg-scelent :-) -  det er jo osse egg-cited og videre i samme spor...) Alle æg fik lidt sort sværte med en vatpind rundt i kanten og så en snor i og en sort perle.


Jeg fornemmede Manden synes dét med de pink grene var liiiige dér han ville ha' stoppet - men nu var det jo mig som var igang. Med at hidkalde forår. Og solvarme.... Rigtig god weekend til jer alle!

2 kommentarer:

  1. Hvor er de bare fine. Og til din kære mand, jeg var heller ikke stoppet ved den pink. Synes det tilfører lidt kant til den påskegule. Også rigtig god weekend til dig, Anne-Mette.

    SvarSlet
  2. Hvor er de smukke, glade og dejligt forårsagtige at se på. Og fedt, når det er rester, der bliver brugt og tryllet om til noget, der ser så skønt ud.
    De pink grene binder jo bare det hele sammen. Smukt ser det ud!
    Dejlig påske til dig og dine.
    Kh. Anette

    SvarSlet