mandag den 21. januar 2013

Næsten eventyrligt og Gelli prints med nye teknikker

Weekenden har bla. været smukke gåture i vinterhvidt landskab. Jeg holder altid meget af mine morgenture, også selvom dynen nogen gange lokker med sin varme, så ved jeg det er godt for kroppen at komme op og afsted. Og heldigvis har jeg Nova som hjælper mig med at holde fast - og som elsker turene ligeså meget som jeg.... Og selvom det er koldt lige nu - det ér det altså :-), så har mange morgner været helt eventyrlige og nærmest magiske. (og bagefter kan man jo hygge i varme og med stearinlys - aahhh...)



Weekenden har også været (mere) leg med min Gelli Plate; der er så mange muligheder. Denne gang har jeg afprøvet et par teknikker jeg har set to forskellige steder; Bloggen for Gelli Plate som har mange inspirende instruktionsvideoer - jeg afprøvede en af dem....


og en ligeledes inspirerende blog udelukkende dedikeret til gelli-print; "printmaking without a press" af Linda Germain. Her er masser af guldkorn og ideer til mange timers leg og forsøg.


 Og jeg mener FORSØG; jeg har valgt at vise flere tryk som egentlig er lavet på samme måde (altså selve personen, en lynhurtig "mask" tegnet efter fra et ugeblad. Jeg KAN ikke selv tegne... K.a.n. I..k.k.e....) Men som det fremgår, var udfaldet meget forskelligt. En teknik jeg helt sikkert skal prøve af igen. og med andre motiver.... Ha' en dejlig uge - uanset, hvad I kaster jer over!

6 kommentarer:

  1. Anonym22.24

    Hej. Sikke et fint indlæg du har på din blog i dag, du har fuldstændig ret, helt fantastisk vejr, og nogle meget flotte vintermotiver, der kan tages. Godt at Nova kan holde dig fast i dine gåture. Sikke flotte ting du har lavet med dit "gel".
    Ha en go uge Knus Mor

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mor :-) Ja dejligt med én som OSSE synes det er skønt!!

      Slet
  2. Fantastisk gelli inspiration, er så vild med farverne, uhm! Og skønt med en morgentur, det er altså noget som giver energi og vækker kroppen, mærker det selv hver morgen. Ha en smuk uge og tak for dine fine billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mette - for det hele (får jo helt røde kinder :-) ). Også for at du kigger forbi - det betyder meget :-) :-)

      Slet
  3. Det ser rigtig godt ud.
    Du er bare så god til det.
    Tak for dejlig inspiration
    God dag til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Ahrmen.... Tak Lonni. Så fine ord. Også selvom det hele ikke lykkes. Tror nu dét også gør sig gældende for dem som laver mange. mange tryk. Men jeg fortsætter. Også med at vise frem :-) Dejligt du har lyst at kigge forbi og gi dit besyv med :-)

      Slet