tirsdag den 8. januar 2013

Invitation - konfirmation eller andet...

Jeg håber I alle har fået taget godt og grundigt hul på det nye år. Sidste år ved denne tid gik snakken hér i huset meget på konfirmation. Mellemste Bukkebruse skulle konfirmeres, og vi skulle ha' lavet invitationer, bordpynt og bordkort. Og måske lidt underholdning. Blandt andet...

Jeg tænkte at jeg ville dele, hvad vi fik lavet. Måske nogen kunne blive inspireret. Jeg tænker det ikke kun er gangbart til konfirmation men med et tvist også til andre fester. (Jeg beklager hullerne i invitationen,den har helt som sådan nogle skal, hængt på opslagstavlen, uden tanke på en evt. kommende blog...)


Som så mange gange før blev jeg inspireret ved hende her; hun legede med Ziner og jeg tænkte dét kunne være et sjovt og anderledes format til invitationen. Jeg prøvede forskellige folde-metoder fundet på You Tube men endte med blot at inspireres og selv brygge videre; de ting jeg ville have på siderne blev simpelthen for små til at være rigtig synlige.

Vi printede på A4 karton, klippede over og syede sammen med et par sting i ryggen (havde tænkt dette skulle have været gjort på symaskine men min protesterede, så det blev ikke pænt) Drengebarnet havde et ønske om primært sort/hvid så invitationen fik blot tilføjet en enkelt farveklat i form af et flag (og et rødt mærke på kortet på sidste side).


Så jeg gik i gemmerne efter billeder og tegninger og fandt noget som kom til at passe helt perfekt. Biblen så jeg et sted men kunne ikke kopiere over på, så istedet klippede/skar jeg ud i mosgummi og brugte den som et stempel på originlen. Tegningen med de to mennesker på vej til fest (måske?!) var naturligvis selvskrevet. (prøv lige at se munden som fløjter)


Næste tegning har altid været en af mine ynglingstegninger (ikke at det var sjovt når der var uenigheder, men Jeppe havde det meget ofte sådan at han tegnede hvis der havde været "krise" ) Læg mærke til den skrappe finger og de hævede øjenbryn. Og ikke mindst tekstboblerne.... Næste side skulle være en "ukorrekt/tilfældig" ramme; igen klippet i mosgummi og så ridset i med en kuglepen så der blev efterladt spor. Og så tryk med blæk på originalen.


Sidste side blev et kort så gæsterne kunne finde frem til festen. Ingen dikkedarer her udover den røde plet.


Der er selvfølgelig ikke så meget farver, forskelligt papir og "glitter" over denne invitation. Men den var meget personlig og afspejlede i høj grad konfirmanden synes jeg. Jeg vender tilbage med pynt til bordet. Og et underholdende indslag...


1 kommentar:

  1. Anonym22.52

    Hej Anne-Mette
    Googlede rundt for at finde inspiration til min søn´s konfirmations indbydelser, kom så ind på denne side. Jeg låner lige idéen fra din indbydelse med at sætte en tegning ind, ellers ligner det meget det jeg var kommet frem til :-)
    Tak for kigget og ihhh hvor er du kreativ. Mvh Lisa Cummings Olsen

    SvarSlet