lørdag den 31. marts 2018

Striber, prikker og marmorering...

Hvis man besøger os lige nu, er det tydeligt, at det nok ikke mest er til påske jeg pynter op (men kom igen til jul; en helt anden sag :-) )


Alligevel sker det tit når påsken nærmer sig, at jeg får lyst at lave "lidt æg". I år blev det med de lækre oxide inks og lidt andre (for mig) nye lækkerier fra Happymade.


Æggene er lavet med den såkaldte "smooshing" teknik (der findes masser af videoer på You tube ) Det eneste som er vigtigt er at tørre mellem hvert lag - så blander farverne sig ikke med hinanden men lægger sig som "lag på lag".


De rødlige æg pyntede jeg med stempler fra Altenews sæt Handmade tags og guld embossing (jeg modificerede striberne ved kun at stemple hver anden stribe. Istedet for min versamark pad brugte jeg min versamark pen)



De blå-grønne æg pyntede jeg med det lækre marmor-stempel fra Kaisercraft. Det vigtigste hér var at kontrasten skulle være relativ stor, da strukturen ellers var svær at se når sværten tørrede. På billedet herunder har jeg desuden clear-embosset med tre lag så farverne blev mere klare (ret svært at fange på foto desværre)




Æggene blev samlet to og to omkring et stykke guldtråd. (Sørg for at embosse inden.... tråden holder - sjovt nok - ikke til varmen fra varmepistolen :-) )

Som en sidste lille bonus har jeg bare lyst til at vise, at det fine "ægge-sæt" fra Marianne indeholder små "dutter" så man kan omdanne æggene til balloner. Kortet er IKKE færdigt - blot hurtigt lagt op på en baggrund jeg havde liggende.


Jeg lod mig inspirere af det nye card-kit fra MFT, som består af et ballon-alfabet. Så at sige. Med alfabetet fra Dixicraft (eller hvad man ellers kan blive fristet af ;-) ) og lidt inlay-diecutting, kan man let lave eget ballon-alfabet.


Den søde pige, som sagtens kan holde såvel shoppingposer som balloner, er fra MFT.

Dette var alt fra mig. Jeg ønsker dig en rigtig glædelig påske - og tak fordi du læste med.

Anne-Mette.

1 kommentar: