lørdag den 7. oktober 2017

Efterårets smukke farver....

Hvert år ved denne tid bliver jeg slået af, HVOR mange smukke farver naturen antager i sit "farvel og på gensyn" De røde,gule,grønne farver har så uendelig mange nuancer. Fra sart lyserød til den stærkeste pink. Lilla. Helt sart gul og mørk, varm rust. Ingen kan gøre det bedre end naturen.


Men derfor kan man jo godt lade sig inspirere. Og det har jeg gjort. Med en masse Distress inks - i snart sagt hele paletten. Med undtagelse af de blå farver (selvom de godt kunne være brugt i mix med andre, men det gjorde jeg ikke)

Jeg brugte 1 enkelt stempelsæt på 4 forskellige metoder;

1: Sværtede det fyldte bladstempel til i forskellige farver ad flere om gange indtil bladet var fyldt ud (brugte min MISTI til dette formål. Nemt for så stempler man hele tiden samme sted. Efterfølgende sværtede jeg panelet - lysere mod midten, mørkere på kanten)


2: Sværtede med flere farver som før - men sprøjtede på afstand med vand. Dette gav et knap så skarpt udtryk. Når farverne er tørre kan man bruge outline stemplet for at "stramme lidt op".



3: Jeg brugte outline-stemplet og sværtede med forskellige farver. Med en pensel trak jeg farverne ind mod midten. Desuden tilføjede jeg ofte lidt mere sværte til det enkelte blad mens det var vådt. Uden ekstra sværte fik det et meget pastel-agtigt udtryk, og jeg ville ønskede et mere farverigt.



4: Sidste metode er emboss-resist. Jeg brugte endnu engang outline stemplet og fyldte panelet med blade, embosset med hvid. Jeg tog de små cubes direkte til papiret og da der var godt med farve på, sprayede jeg med vand til det flød. Jeg lod det ligge og tørre og gentog proceduren for at intensivere farven i visse områder.



Så var der blot tilbage at få lavet kort ud af baggrundene. Jeg har foreløbig fået lavet 3 stk. Her har jeg fået hjælp fra Concord & 9th's stempel og die sæt som passede perfekt i denne sammenhæng. Desuden fik jeg hjælp fra deres wonderful words




Håber du fik lyst at lade dig inspirere af alle naturens farver.
Go' lørdag fra Anne-Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar