tirsdag den 24. juni 2014

Et skrabelod bliver til et par billetter...

Det er rigtig hyggeligt når projekter bliver til i "sameksistens". Ældstebarnet skulle til 18 års fødselsdag; gaven var købt sammen med nogle kammerater, og han havde påtaget sig tjansen at finde på en lidt mere "interessant" indpakning, da gaven var to billetter til koncert med fødselarens yndlings kunstner.


Han kravlede sammen i sofaen; "jeg kunne godt tænke mig noget med en melodi-stump, et puslespil der skal samles og så på bagsiden noget hun først må se når det andet ER samlet....Kan du komme i tanke om noget Mor...?" Øøøøhhhh...???!!...men ret hurtigt kom jeg i tanke om at jeg for længe siden havde set en opskrift til selv at lave skrabelodder. Mon vi kunne få dét stablet på benene (hér aftenen før ved 21.30-tiden - nååjaa....der VAR trods alt stadig et døgn til. Denne gang :-) )


Opskriften er simpelthen SÅ simpel - overhovedet ikke min, men da nettet vrimler med det aner jeg ikke hvem jeg skal linke til (Men hér er bare ét af de klip vi så).... Man laver en blanding af helt alm. hobbymaling (havde noget sølvmaling fra Søstrene Grene) og ca. 1/3 del opvaskemiddel - blande, blande....male, male, male. 2-3 lag på enten klar pakketape eller klar indpakningsfolie. Når det er helt tørt klippes ud i dén figur man har brug for; hér blev klippet ud så sætningerne på BAG-siden af puslespillet blev dækket.


På dén måde blev gaven som han havde håbet; melodi på forsiden, billede af John Mayor, dato for koncert mm på bagsiden - og efterfølgende skåret til puslespil. OG bagsiden blev først synlig da fødselaren havde skrabet med den medfølgende mønt. (Som i dagens anledning blev placeret i en smykkeæske....) Begge dele blev fint pakket ind - og var lidt mere festligt end "bare" et fladt gavekort.


Jeg har siden selv brugt en lille rest af "skrabeloddet" i et kort jeg selv lavede; JEG skulle osse give billetter til "en skøn pige" og synes det er en fin måde at gøre "lidt ekstra" og anderledes på. Og læg så lige mærke til det runde kort :-) :-) Fik lyst til at udfordre det evigt rektangulære kort (som jeg skrev om hér) Har siden lavet såvel runde som stjerneformede kort (bl.a osse til ældstebarnet; til ENDNU en 18-års fødselsdag)


Det stjerneformede kort er helt enkelt; hvidt karton med mintgrønne stjerner og "Happy Birthday-sticker" fra Søstrene Grene. "Happy Tuesday" herfra!!!




3 kommentarer:

  1. Det var dog en genial idé!
    Og jeg må sige, at jeg er dybt imponeret over, at du lige kastede dig ud i det med så kort varsel ;o). Men holdt da op,- hvor blev det godt!
    Og skønne kort i både cirkler og stjerner. Altid sjovt at prøve noget nyt af - særligt, når resultaterne bliver så flotte som hér.
    Ønsker dig en skøn dag.
    Kh. Anette

    SvarSlet
  2. Hvor er du sød Anette :-) Tak....jeg synes det er rigtig hyggeligt når vi laver noget sammen. Og dejligt når de står med noget der var liiiiige som de havde håbet. Eller bedre :-) Kh AM

    SvarSlet
  3. God aften !

    En meget spændende blog du har sprængfyldt med kreative tiltag, farver, former, teknikker og metoder.
    Her kan jeg bruge mange timer og finde megen inspiration. Tak !

    God weekend fra Maria

    SvarSlet