søndag den 1. juni 2014

Kort med farvebomber - testing 1-2-3...

Jeg faldt for nylig over en video på Youtube med baggrunde til scrapbooking - og selvom jeg bare slet ikke er scrapbooker har jeg opdaget at flere laver mixed media baggrunde inden de tilføjer billeder mm.


Dén jeg faldt over hér var små runde akrylblokke som blev farvet med en stempelpude (i hendes tilfælde Distress Ink) og gjort ekstra vandigt med en lille sprayflaske. Jeg synes teknikken gav noget fint papir, men har kun få stempelpuder. Nååå ja, og heller ingen små akrylblokke. Istedet klippede jeg et par cirkel-ting med små håndtag ud af tom en skyr-beholder og fandt mine caran d'ache frem.


Jeg fandt at det som virkede bedst var at lave en lille "pyt" på mit plastikunderlag, dyppe min cirkel heri og nogle gange tilføje lidt mere pigment med farvekridtet efterfølgende. Jeg trykkede farverne
på akvarelpapir og noget af papiret fik et par ekstra sprøjt så det blandede sig lidt mere.



Lige umiddelbart skulle jeg ikke bruge papiret, jeg skulle bare afprøve teknikken. Men da vi skulle have en gave afsted til konfirmation, og også afsted til én, var der basis for et par kulørte "tøsekort"
Jeg valgte at skrive Tillykke, navn og dato, med to forskellige fonts - begge lavet med min Big Shot og neon "klistermærke-papir" købt hos Søstrene Grene.


Et bryllupskort med lidt kulør og gerne dato & årstal samt initialer fra den kommende goms mor - og igen.... Anette jeg ved jo du læser med (TAK) Jeg burde nok stadig øve mig i at bygge kort op på en mere sofistikeret måde (som alle dine kort :-) ) end blot at lime en forside på et kort....(eller som på bryllupskortet, limer "billedet" ind i en åbning) men når jeg lige skal have lavet et kort så fokuserer jeg på kortets billede og så ender det gerne med at jeg samler det "som jeg plejer".

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne kort Anne-Mette!
    Og bliver da helt varm i kinderne af din ros...TAK søde du (for ja, jeg læser jo med ;o)).
    Jeg glæder mig simpelthen til den dag, hvor vi lige får os en krea-dag. Vi er nok nærmest nødt til at have to - for du har så mange spændende teknikker, jeg gerne vil prøve af. Og jeg håber, du har lyst til en dag med kort/Big Shot.
    Håber, du og familien har nydt nogle skønne pinsedage med sol og sommer og masser af afslapning. Sådan har det i hvertfald været hér :o).
    Ønsker dig en dejlig tirsdag.
    Kh. Anette

    SvarSlet
  2. Ha ha ha ha....jeg er SÅ meget på Anette!!! Lad os få plottet en dato i kalenderen. Er absolut med på en big shot/kort dag :-) Lad os lige mailes ved. Vi stor nød pinsen med al dens sol og familien der havde fri. skønt. Og nu er det weekend igen....Ha e go én :-) Kh AM

    SvarSlet