søndag den 18. november 2012

Tryk og collage...

Trængte til lidt maling på fingrene og ville samtidig gerne ha min nye store Gelli Plate prøvet af. Den fungerer selvfølgelig som den gamle men med den forskel at den snildt dækker et af de ark jeg plejer at trykke på. (Pladen har næsten A4-str.)


Jeg var faktisk ikke helt tilfreds med det jeg fik lavet. Synes ikke det ville som jeg; så fik jeg for meget maling på, så for lidt så det "tørredede lidt ind", farverne dækkede ikke godt nok eller dækkede for meget. Jeg lavede vel ca. 20 print, hvoraf der reelt kun var nogle stykker jeg synes jeg kunne gå videre med.


Idag var det som om, dét at farverne havde haft tid til at tørre fik papirerne et lidt andet udtryk. Og så gav jeg mig til at rive nogle af papirerne lidt i stykker - lave 3 collager. Sådan har jeg faktisk ikke brugt papirerne før, men synes det kom til at fungere med efterfølgende brug af stencils og stempler. (dét med at tegne "på kryds og tværs i en stencil har jeg set hos hende hér - jeg regner ihvertfald med det er sådan hun gør ;-) Og jeg synes det giver en fed effekt. Fungerer rigtig fint i kombination med de farvede bogstaver, eller bogstaver som blot er tegnet i kanten )


Jeg har svært ved at fange farverne helt som de fremstår på papiret; den orange er fx. mere neon-agtig og desuden en blanding af hindbær og orange. Jeg endte med tre ark jeg var godt tilfreds med; som har masser af små detaljer når der nærstuderes. Nu er de i glas og ramme...


Siden idag ser lidt anderledes ud end vanligt; min harddisk er stået af så jeg har ikke adgang til min egen computer. Øv med mere øv på.... (ikke mindst fordi jeg har været en rigtig spade og IKKE lavet back up af mine billeder siden 2004.... Man har jo næsten ikke lov at være så dum. Vel!!? Nu er der investeret i en ekstern harddisk og så håber jeg de kloge trods alt kan trække min billeder herover. Kryds lige fingre ikk'??)


6 kommentarer:

  1. Skønne tryk.
    Noget tis med den mekanik.
    Jeg har selv investeret i en ekstern harddisk da min computer er så gammel at den kan stå af ,hvornår det skal være. Og jeg tør ikke stå der uden mine fotos.
    Håber du får dine fotos igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Aahh..tusind tak Kirsten!! Pt. ligger de paa bordet og jeg skaever til dem naar jeg gaar forbi... jeg bliver mere og mere tilfreds...

      Mht. mine billeder saa er det osse utilgivelig dumt. Vaerst er det med billederne af mine unger synes jeg. Har du laert lektien spurgte Manden i Edb butikken- jooo, det tror jeg NOK jeg har (smiley) skriver paa engelsk tastatur pt.

      Slet
  2. Spændende! Jeg har ikke helt forstået din teknik, anyway... Billederne er fantastisk flotte. Jeg glæder mig til at se mere. Fortsat god aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej CoffeeZone / og velkommen til (smiley) Mange tak for de paene ord, de goer glad!! Er det trykke teknikken du ikke helt forstaar, saa uddyber jeg gerne...Vend endelig tilbage for naermere forklaring (smiley)

      Beklager min maerklige tekst her, men som skrevet til Kirsten saa er det fordi jeg her til aften skriver paa engelsk tastatur pga. mit comp.nedbrud.

      Fortsat go aften til dig osse!

      Slet
  3. Tak for din søde hilsen hos mig :-). Ser du Anne-Mette min nysgerrighed på livet.... kan f.eks. også føre mig hertil :-))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme :-) Jeg mente hvert et ord!! Og velkommen hertil. Hurra for nysgerrighed....

      Slet