lørdag den 15. januar 2022

Fuglehuse på flere måder...

 Endelig kunne Anette løfte sløret for de seneste SAB designs - og endnu engang er det lækre sager!!! Ligesom mine DT-kumpaner har jeg osse haft fingre i lidt forskelligt og jeg har valgt i dette indlæg at kaste mig over fuglehusene. (Er de ikk bare SKØNNE??!) 

Jeg synes der er SÅ muligheder med dem. Såvel i anvendelse som i udtryk; er man til CAS, Shabby Chic, regnbue kulører, mixed media, Blomstret osv osv. 


De første jeg vil vise har jeg brugt det lille øje som Anette har designet til ophæng (smart!) Jeg har holdt dem enkle; jeg har stemplet de 3 forskellige "forsider" (add ons m.stikningerne) med stemplerne som kom sammen med lys/blyanterne. Jeg stemplede møsteret flere gange ved siden  af hinanden så jeg havde et A6 papir. Jeg har pyntet med de mindste blade fra SAB og en nylonsløjfe


Så kom jeg til at tænke på at med et mellemstykke kunne jeg lave et stående hus. Igen har jeg holdt det enkelt, med fokus på ideen (og så passede farverne fra dette designpapir lige præcis til en hortensiakrans jeg lavede i efteråret) Jeg lavede et par karton stykker på 4 cm som blev scoret 1 cm i begge sider.


Jeg lavede en foldelinje ml. væg og tag og klippede indhak (se billede)


Det var super nemt og jeg synes de blev rigtig søde. Jeg valgte at lime glitterpapir ned på selve taget. Man kunne osse vælge at måle ud og klippe et tag som bliver monteret ovenpå. 


3. Mulighed er "huse på pind" - altså til at stikke ned i urtepotter ved de grønne planter. 
Denne gang gik jeg med henholdsvis den lyse og den mørke-grønne fra SAB designpapir-kollektion. Jeg stansede delene til det lille hus ud to gange og det samme med det store. Desuden lavede jeg to ekstra af hvert fuglehus som jeg limede sammen og klippede en rille i, op til den lille cirkel.


 Dette gjorde jeg så der var plads til det kraftige ståltråd. På disse fuglehuse valgte jeg desuden af lime et dobbelt stykke vellum bag den lille cirkelåbning - dét synes jeg ser fint ud når de står i vindueskarmen. (Liva sniger sig næsten ALTID hen og mænger sig når jeg tager billeder ved havedøren,  hvor der er mest lys 🙂🙂) Jeg pyntede med det lille outline hjerte fra Anettes jubilæums-sæt og igen en nylonsløjfe.


Slutteligt gik jeg igang med, at lave 3 små huse som skulle bruges på et kort. Eller som jeg valgte her; på et af de nye,store ovale tags. Disse huse er sværtet med Distress ink. Hvert hus i samme farve på både base og addon - blot sværtet med blid eller mere fast hånd 😉 


Tiden løb fra mig så billederne er taget i aftenlys.

Jeg håber der er opstået nogle ideer hos jer - rigtig go weekend.

Scraphilsner Anne-Mette/gallerilarsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar