lørdag den 20. februar 2021

Hot foil og DIY lag-på-lag stecil.

 Jeg har købt den fine blomster/bladranke fra Spellbinders, og den er smuk og fin i sig selv - på såvel ensfarvet som mere mønstret papir.

 Jeg synes det kunne være sjovt at farvelægge den også, men farvelægning er ikke min spidskompetence, så jeg gik en anden vej. Jeg tænkte på de meget populære lag-på-lag stecils som dukker op rundt omkring, og besluttede at lave mine egne hertil.

Jeg sværtede foilplaten med lidt oxide ink, lagde alm. kopi papir ovenpå og kørte min hånd henover. Jeg skulle ikke have noget pænt tryk - blot nok til at jeg kunne klippe ud. Man kan jo lave alle dem man vil - hvis man fx. synes blomsterne skal have forskellige farver eller lign. Jeg lavede tre stencils.

Herefter kunne jeg nemt sværte de forskellige motiver og holde mig indenfor de fine foileaftryk. Jeg valgte mine distress inks og blender brush fra Nellie Snellen til formålet. 

På de to hvide som blev foilet  med guld, gik jeg efter kulørte blomster. Det lyserøde kort er en helt anden stil, hvilket jeg synes er sjovt når man kan ændre stil, ved blot at udskifte nogle af produkterne.

Her valgte jeg kun at bruge den ene stencil så det kun var blomsterne som fik lidt ekstra farve - jeg brugte den nye Kitch flamingo. Derudover skar jeg forsigtigt rundt langs flere af bladene og poppede dem lidt op med 3D puder. Og ikke mindst tilføje de små skønne kaninrumper fra Alexandra Renke.

De hvide kort fik henholdsvis lidt sort og lidt guld-splatter, og det ene af kortene fik et Tillykke fra Dan dies henover - det bruges til en blomsterhilsen til et guldbryllup idag. Da jeg synes guldet blev en lille smule væk stansede jeg osse et Tillykke i sort, og forskød disse to lidt i forhold til hinanden. Sidste panel venter på en anden lejlighed inden jeg færdiggør det.

Hermed ønskes I alle en rigtig dejlig lørdag.

De bedste scraphilsner Anne-Mette/Gallerilarsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar