lørdag den 31. oktober 2020

Græskar galore...

  Pt. er det sjældent med gæster, og da vi skulle ses med nogle få venner havde jeg lyst til at gøre lidt ekstra ud af borddækningen. (altid en favorit ting - kender I det??)


Jeg synes græskar ville være oplagt, men selvom jeg synes pyntegræskar er fine, skulle det være "noget andet". Pinterest til "The rescue" Her var adskillige slags, og jeg valgte 2; nogle lavet af grov jute og nogle af strømper. Derudover formede jeg selv af selvhærdende ler.

De var rigtig sjove (og nemme) at lave. Så var basen klar. Men der skulle blade til. Og de små snirklede stængler. Jeg brugte diesættet fra Joy, og lavede blade i diverse farver som passede til. Bla. af kraft  og sort karton. 

De første jeg lavede fik snirkler af twine som jeg smurte lidt lim på (jeg kan ikke finde det brugte på webshoppen, men måske dette fra Renke kan bruges) - jeg brugte bogbinderlim, men Nuvos lim som tørrer klart op, ville også være fint.. Herefter snurrede jeg det om håndtaget på en pensel eller en strikkepind, alt efter den ønskede snirkel-størrelse. 

Senere prøvede jeg at udstanse snirklerne fra sættet; dét fungerede osse rigtig fint! En veninde sagde til mig; "De kunne garanteret se fine ud på en blomster-pind osse". 


Dét afprøvede jeg; både med jute-grækarret og dem lavet af stømper. Begge blev rigtig fine.

Det blev til en del forskellige græskar til at stå på bordet. For at blive i temaet stansede jeg det største græskar ud i designpapir fra gemmerne. Hvert græskar består af 4 lag så det var lidt mere stabilt. Det blev embosset så linjerne trådte mere frem og ligeledes pyntet med snirkler og blade. 

Jeg synes der skulle lidt ekstra detaljer på, så jeg smurte ganske lidt "tacky when dry" på rundt omkring, og da det var tørt tog jeg en lille rest guldfolie og pyntede med der, hvor limen var. Den fik en snor om stilken og kunne nu pynte på min Kubus stage. (Ps; "Fest" er udstanset med Altenew Inline Alpha, "hjælper" skrevet ud på pc og 2020 er fra egne gemmer.)

Sammen med lidt bregner, brombærblade og andet fra naturen blev et til et fint bord til en hyggelig aften! 

Håber jeg har inspireret dig til at ofre et par strømper :-)

Scraphilsner Anne-Mette/gallerilarsen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar