lørdag den 16. maj 2020

Lidt mere alchol ink - og lidt andet....

Alchol ink er jo egentlig ikke "noget nyt" - men i Happymades sortiment er de. Og i mit værksted ligeså. Desuden ER Alloys nye (fx. denne); Tim Holtz viste dem frem til Creativation i foråret. De projekter jeg vil vise frem idag opstod, fordi jeg har tilmeldt mig en spring camp ved Online-cardclasses.


 Laurie Willisons lektion handlede om "color-blocking" - altså at bruge nogle faeveblokke som dekoration på sit kort. Det kunne være alt muligt. Og JEG valgte at farve tre ark syntetisk papir med hver sin fave alchol ink. Jeg brugte farverne shell pinkcranberry og Slate. Hvert ark fik desuden tilføjet lidt alloy foundry Da jeg synes arket var fint dækket og havde områder med såvel lys og mørke gav jeg ig til at klippe blokke ud og arrangerede dem sammen.


Det første kort blev monteret med en blok af hver farve, bladranke fra florileges og en sætning lavet med min Spellbinders glimmer hot foil maskine - dette sæt.


Til det andet kort klippede jeg mindre stykker, arrangede og limede dem fast. Jeg bandt sort snøre om og osse her brugte jeg en sætning lavet med hot foil - fra samme sæt.


Alchohol ink kan bruges på alle ikke-porøse overflader - dermed osse på vellum. Det jeg godt kan lide med vellum er at det er transparent. I mit sidste kort har jeg udnyttet dette og monteret en side fra en gammel bog nedenunder. Almindeligvis kan vellum være lidt svært at lime - netop pga. dens transparanthed, men med farve ovnpå skjuler det limen. Ihvertfald i dette tilfælde.


Jeg lavede en ramme af nenaah karton med rektangel dies og stakkede 4 ovenpå hinanden for lidt ekstra dimesion. Også her dekorerede jeg med dies fra Florileges - som før og så dette sæt.


Inden jeg går får I lige et lille bonus-tag.... Jeg skulle bruge et hurtigt tag og havde en rest vellum fra forrige kort, men ikke noget som i et stykke var interessant. Jeg valgt istedet at rive det i små strimler og lime sammen så de overlappede hinanden.


 Jeg limede dette ovenpå endnu et stykke gammel bog-tekst. Dette blev udskåret med add-on dies til pierced tag, en "blomst" fra Florileges, en lille hjerte-hængelås og det lille Tillykke fra dette sæt -stemplet med Oxide ink i farven aged mahogany.   Det var alt fra mig denne lørdag..... Ønsker jer en dejlig weekend.

Scraphilsner Anne-Mette/gallerilarsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar